Accepteer cookies om deze inhoud in te laden.

De Parfumerie du Parc vormt de entree van het Tijdelijk Modemuseum aan het Museumpark. De ruimte verwijst naar de parfumerieafdeling van een warenhuis, de meest museale ruimte van de mode. Parfumontwerper Alessandro Gualtieri stelde speciaal voor de Parfumerie du Parc een nieuwe geur samen waarin hij ‘de geur van de mode’ en 'de geur het museum' combineert.

Paul Rigter maakte een documentaire - 'The Nose - Op zoek naar Blamage' - over Alessandro Gualtieri, die zichzelf ‘The Nose’ noemt: Voor zijn nieuwste parfum Blamage wil hij alle regels helemaal loslaten. Maar hoe verder hij reist om Blamage te vinden, hoe meer hij niet alleen zijn omgeving maar ook zichzelf lijkt te ontregelen. Wordt Blamage een echte blamage?

Lees het artikel in Independent Fashion Daily over niche geuren en bekijk de trailer hieronder

Accepteer cookies om deze inhoud in te laden.

Tijdelijk Modemuseum
Guus Beumer
EventArchitectuur
Maureen Mooren
Moniker

Dit project maakt deel uit van de programmalijn De Dingen en De Materialen en het dossier Materiaalinnovatie.

Mode heeft stilzwijgend het idee van vernieuwing vernieuwd door het verleden telkens opnieuw te verkopen als toekomst. Dit staat in schril contrast met de gedachte dat vernieuwing altijd voortkomt uit technologische innovatie.