Accepteer cookies om deze inhoud in te laden.

De mooiste tas, het perfecte paar schoenen of een T-shirt dat geweldig staat, ook kinderen hebben een favoriet mode-item. Tijdens het evenement I Love Fashion krijgen jonge fashion-victims de kans een eigen modecollectie te maken, kleding te ruilen of te stralen in een modeshow.

Tijdens het mode-event ervaren kinderen in de tentoonstelling Tijdelijk Modemuseum en in verschillende inloopworkshops wat er zoal komt kijken bij de productie, het ontwerp en de verkoop van mode. De kinderen gaan zelf aan de slag als ontwerper, maker en gebruiker en krijgen zo een beeld van hoe het modesysteem werkt.

Workshops

Aan het begin van ieder nieuw modeseizoen maken oude collecties ruimte voor nieuwe. Kan met een afgedankte collectie ook een trendsettende nieuwe stijl worden ontwikkeld? Met behulp van Marieke Abelman van Guerilla Kids en een naaimachine ontdekken kinderen hoe gebruikte kleding ge-upcyceled kan worden tot unieke stukken voor een eigen modecollectie.

Geen modemerk zonder een goed parfum. Onder leiding van geurengoeroe Erik Zwaga gaan kinderen zelf mixen en experimenteren. Welke geuren gaan samen wat en juist niet? Uiteindelijk wordt er een eigen parfum ontwikkeld dat aansluit bij de eigen kledingstijl.

De nieuwe trends en collecties worden door de jonge modellen op de catwalk getoond. Backstage is er een kledingruil waar oude favorieten worden geruild voor nieuwe aanwinsten. De nieuwe kleding worden gecombineerd met mooie accessoires, zodat iedereen vol zelfvertrouwen over de catwalk paradeert.

datum
14/02/2016
tijd
12:00 – 16:00
taal
Nederlands
 
locatie

Het Nieuwe Instituut
Museumpark 25
3015 CB Rotterdam

toegang

Gratis voor kinderen en jongeren van 8 t/m 16 jaar.

De dag is inclusief entree, rondleidingen door het Tijdelijk Modemuseum, begeleiding van ontwerpers en materialen om mee te werken. De zelfgemaakte producten gaan natuurlijk mee naar huis!

Tijdelijk Modemuseum
Guus Beumer
EventArchitectuur
Maureen Mooren
Moniker

Dit project maakt deel uit van de programmalijn De Dingen en De Materialen en het dossier Materiaalinnovatie.

Mode heeft stilzwijgend het idee van vernieuwing vernieuwd door het verleden telkens opnieuw te verkopen als toekomst. Dit staat in schril contrast met de gedachte dat vernieuwing altijd voortkomt uit technologische innovatie.