In het ontdekken van het samen maken, door de openbaring van het uitelkaar halen, hebben de teamleden elkaar herontdekt. Kleding is nauw verweven met wie we zijn en hoe we ons plaatsen in de wereld. Maar ook met hoe anderen naar ons kijken. Daarom is Ansfried Snijders, manager bedrijfsvoering, ook zo trots op het eindresultaat. “Van te voren maakte ik me wel een beetje zorgen. Het komt wel goed met die reis dacht ik, maar de eindbestemming, het uiteindelijke ontwerp, daar maakte ik me toch wel een beetje zorgen over. Zowel de reis als de bestemming hebben hun vruchten afgeworpen. Fantastisch!”

Charlotte Corstanje

Tijdelijk Modemuseum
Guus Beumer
EventArchitectuur
Maureen Mooren
Moniker

Dit project maakt deel uit van de programmalijn De Dingen en De Materialen en het dossier Materiaalinnovatie.

Mode heeft stilzwijgend het idee van vernieuwing vernieuwd door het verleden telkens opnieuw te verkopen als toekomst. Dit staat in schril contrast met de gedachte dat vernieuwing altijd voortkomt uit technologische innovatie.