Het tuniek is origineel uitgevoerd in zwarte transparante organza zijde met ingeweven oranje raffia. Het betreft een kenmerkend ontwerp binnen haar signatuur vanwege de stofkeuze en het silhouet. In haar werk speelt Frowijn met lagen en prints; dit volumineuze transparante silhouet fungeert als bovenlaag in haar eerste collectie met gedessineerde catsuits uitgevoerd in lycra. Zo speelt Frowijn met het contrast tussen sport en luxe en ontstaat er een eclectisch en gelaagd spel tussen de transparante, wijdvallende voorgrond, en de strakke achtergrond. 

Maak de tuniek

Lees het interview met Frowijn

Of bekijk hieronder een kort gesprek met de ontwerper, op bezoek bij The New Haberdashery. 

Liselore Frowijn Haberdashery

Film: Het Nieuwe Instituut
Tijdelijk Modemuseum
Guus Beumer
EventArchitectuur
Maureen Mooren
Moniker

Dit project maakt deel uit van de programmalijn De Dingen en De Materialen en het dossier Materiaalinnovatie.

Mode heeft stilzwijgend het idee van vernieuwing vernieuwd door het verleden telkens opnieuw te verkopen als toekomst. Dit staat in schril contrast met de gedachte dat vernieuwing altijd voortkomt uit technologische innovatie.